تعالی جامعه اسلامی با تبعیت کامل از ولایت فقیه عملی می شود
کد خبر: 3377403
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

تعالی جامعه اسلامی با تبعیت کامل از ولایت فقیه عملی می شود

گروه سیاسی: امام‌ جمعه انزلی با بیان اینکه تنها راه رشد و تعالی جامعه اسلامی با تبعیت کامل از ولایت فقیه عملی و میسر می شود، گفت: اگر کسی فکر کند با عمل نکردن به رهنمودها و بیانات ولایت فقیه می تواند جامعه را سعادتمند کند سخت در اشتباه است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام‌جمعه انزلی روز گذشته، 10 مهرماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، با تبریک به‌مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: این روز را درحالی گرامی می داریم که با غم داغ از دست دادن عزیزانمان در منا همراه است.

وی با اشاره به مصادف شدن روز جمعه با عید غدیر، گفت: این دو روز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تقارن آن با هم حکایت از آن دارد که در عید غدیر و جمعه هرآنچه را که صنع الهی می نامیم تکمیل می شود.

شمس الدین با تأکید بر اینکه عید غدیر صرفاً یک حادثه نیست، بیان کرد: مسئله غدیر یک سرفصل اعتقادی برای مؤمنین است. در غدیر، رسالت همه انبیاء الهی و تعالی بشریت به انجام می رسد.

خطیب جمعه انزلی با اشاره به اینکه طاعات و عبادات  بدون شناخت غدیر و اعتقاد به آن بی ارزش است، تصریح کرد: اگر کسی به ولایت و امامت  اعتقاد نداشته و در مسیر ولایت نباشد، علاوه بر اینکه عباداتش باطل است به عالم ملکوت نیز راهی ندارد.

شمس الدین با تأکید بر اینکه مبارزه منافقین و معاندین اسلام با اولیاء و انبیاء الهی همیشگی بوده است، گفت: مسئله امامت و ولایت درهمه دوران ها با تهدید و محدودیت همراه بوده، چرا که اگر امر ولایت درجامعه ریشه گرفته  و مستحکم شود، موجب جمع شدن همه انسانها حول محور امامت جمع شده و علاوه بر هدایت جامعه جایی برای کفار و دشمنان باقی نمی ماند‌.

وی با بیان اینکه تنها راه رشد و تعالی جامعه اسلامی با تبعیت کامل از ولایت فقیه عملی و میسر می شود، افزود: اگر کسی فکر کند با عمل نکردن به رهنمودها و بیانات ولایت فقیه می تواند جامعه را سعادتمند کند سخت در اشتباه است.

شمس الدین با تأکید بر اینکه سکان دار جامعه اسلامی ولایت فقیه است، گفت: فصل الخطاب در جامعه اسلامی کلام ولی فقیه و رهبری بوده و همگان اعم از مردم و مسئولان موظف هستند شرعا و قانونا از رهبری تبعیت کنند.

امام‌جمعه انزلی التزام به ولایت فقیه را از اصول لازم برای پذیرفتن مسئولیت درجامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر مسئولی درمورد تبعیت از فرامین رهبری سر باز زند، علاوه براینکه قانونا خلاف کرده است و شرعا نیز خطاکار است.

شمس الدین تأکید کرد: محدوده قانون و خطوطی که رهبری انقلاب ترسیم می کند، باید رعایت شده و از چارچوب خارج نشود و مسئولین بدانند که اگر خارج شدند هم شرعا و هم قانونا خطاکار هستند.

وی با تأکید براینکه  نباید از چارچوبها عدول کرد، افزود: کسانی که درجاهای مختلف دنبال عشق باختن به دشمنان هستند از این چارچوب عدول کرده اند، چرا که درجامعه اسلامی اصل استکبارستیزی فراموش نشده و جامعه اسلامی جامعه ای نیست که با ظالمان و مستکبران کوتاه بیاید.

شمس الدین با بیان اینکه توافقات انجام شده در برجام به معنای دوستی با دشمنان نیست، اظهار کرد: اگر در برجام به توافقاتی رسیدیم به این معنا نیست که با برنامه یا بی برنامه، با دشمنانی که دستشان به خون مردم ما آلوده است، دست داده و معاشرت کنیم.

وی بیان کرد: اگر این حادثه منا که درعربستان اتفاق افتاده در کشور ما رخ داده بود، یقین بدانید به دلیل نقض حقوق بشر، علیه ما اجتماع جهانی می شد.

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه می بایست عزت ملت در همه صحنه ها حفظ شود تصریح کرد: آنهایی که می خواهند نماینده این مردم و انقلاب در صحنه های بین المللی باشند، بدانند که این مردم با استکبار جهانی سرسازش ندارند و بدانید اگر در جای دیگر دنیا حادثه ای مثل منا رخ می داد آمریکا به آنجا لشکرکشی می کرد.

وی  تأکید کرد: حمایت مقام معظم رهبری از توافقات هسته ای به معنای آن نیست که هر رفتاری در هرجایی قابل قبول باشد و رفتاری که خارج از چارچوب جمهوری اسلامی باشد به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه با بررسی تاریخ، مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود، اظهار کرد: امروزه آنهایی که با اصل ولایت فقیه مخالف بوده و آن را مانع راه خود می دانند، به مانند مسلمینی هستند که از کنارگذاشتن امیرالمومنین ضررکردند .

وی با تأکید بر اینکه اینگونه افراد فقط به دنبال جلب منافع خود هستند، بیان کرد:چه کسی با دلیل می تواند ثابت کند که دلسوزتر و خیرخواه تر از مقام معظم رهبری نسبت به مردم وجود دارد.

خطیب جمعه انزلی تنها راه قرارگرفتن جامعه در مسیر توسعه را تمسک به ولایت فقیه دانست و بیان کرد: علیرغم اینکه نباید بگذاریم دوباره سرمان کلاه برود، می توانیم با تمسک حقیقی به ولایت فقیه جامعه را به صلاح برسانیم.

شمس الدین تأکید کرد: اگرتوانستند درجهت ایجاد نفوذ و حتی خللی درجامعه موفق شده و تردید ایجاد کنند یقین بدانید چیزی از اسلام و تشیع و اهل بیت باقی نخواهد ماند.

نرگس حقیقی فر

captcha